Pstruzi v době postní

17. dubna 2011 v 20:14 | vilemina |  U cizích stolů
Když se naskytne příležitost k zakoupení nějaké skutečné potraviny, ráda ji využiju. Není to často, ale přece se něco najde.
Jarní výlet s kamarádkou po Kokořínsku byl zajímavý i kulinárně. Na sádkách v Liběchově prodávají ryby už dlouho, ale teď se nám hodilo se tam pro ně zastavit. Prohlídka zámku s Navrátilovými freskami byla smutná, je prázdný a chátrá. Po povodních sice začaly opravy, ale pak došlo k vrácení do soukromých rukou a neděje se tam nic. Rozbitými okny zámek aspoň větrá :) Škoda.
Vydaly jsme se radši pro ty pstroužky, o nichž kamarádka básnila. Během roku si je tam kupují pravidelně. V objektu sádek bývaly lázně, jedna budova tam ještě stojí. Stránky rybářství jsou dostatečně výmluvné, skvělé fotogalerie uvádějí pod odkazy Výlet a O nás - historie.
Rybář nám vylovil pstruhy, dal vybrat velikost - nechaly jsme si je kvůli úspoře nádobí vykuchat a odvezly je na blízkou chalupu.
Tam už kamarádka měla od minule nakoupené brambory, které se všude kolem Mělníka doprodávají za velmi příznivé ceny (8-10 Kč za kg) a chutnají velmi dobře. Jsou krásně žluté, nečernají jako ty z hypáče. Koupila jsem si pak aspoň 6 kg, nemám je kde déle uchovat.
Než se brambůrky uvařily, byli pstroužci upečení. Stačilo je posolit a okmínovat a hodit na pánev na olej s máslem, ještě jsme vylovily z tašky citrón a lahodný a rychlý oběd byl hotov.
Ryby jsme snadno vylouply od páteře a další kosti v ní ani nebyly. Taková rychlá cesta z vody na talíř má rozhodně něco do sebe!
Na kafe a moučník jsme zašly do úplně jiného prostředí, bývalé továrnické vily - ale o tom zas příště.

A jestli chcete podpořit můj recept v soutěži Jak chutná Praha, hlasujte prosím pro špekové knedlíky zde:

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Veronika Dvořáková Veronika Dvořáková | Web | 17. dubna 2011 v 22:07 | Reagovat

Ahojky :) Hezký blog mrkni na můj a kdyžtak zanech koment :)

2 Jarka Jarka | Web | 18. dubna 2011 v 21:47 | Reagovat

Jejda, ten zámek je moc krásný z venku i zevnitř, byla by velká škoda, nechat ho chátrat dál. Pstroužek na talíři vypadá moc lákavě, ale měla bych strach z kostiček, rybu raději jím doma, než v restauraci. :-))

3 HaF HaF | Web | 18. dubna 2011 v 22:52 | Reagovat

Pstroužka bych si dala hned! Můžu zatím jen závidět a slintat u monitoru!

4 Vilemína Vilemína | 19. dubna 2011 v 12:23 | Reagovat

Tak dnes se neukazují žádné fotky - to je ale na admina.

Pstruhy jsme pak ještě dělali jednou, krom pteře prakticky žádné kosti nemají, to bylo úplně v pohodě!

A HAf, díky, dala bych si je takhle čerstvé třeba každý týden...

5 toffo toffo | 19. dubna 2011 v 21:01 | Reagovat

Je to škoda zámečku, fresky na zdích jsou krásné, nebo alespoň jím oko kamery lahodí. Není nad čerstvého pstruha, to samé platí o dobrých bramborách. Žádné z těch dvou surovin není samozřejmností a na talířích je to velký rozdíl - oproti tomu běžnému k dostání.

6 La La | E-mail | Web | 20. dubna 2011 v 10:59 | Reagovat

Vilemíno, díky za skvělý tip na výlet! Zbožňuju výlety po středních Čechách(no, není k tomu ideální počasí? :)) a když si odsud přivezu nějaký ten mňam suvenýr, jsem celá šťastná :)) Do Liběchova se vypravím co nejdříve a už teď se mi sbíhají sliny v ústech, když vidím, co jste dokázala vykouzlit :))

7 Vilemína Vilemína | 20. dubna 2011 v 12:29 | Reagovat

Díky, Kokořínsko je bohaté na výletní cíle - kulinářsky určitě ještě doporučuju trhy ve Vysoké 30. 4., kde je i v romanticko-vetešnickém stylu zařízená hospoda, a v Liběchově krásnou restauraci Kaskáda.

8 Madla Madla | Web | 20. dubna 2011 v 17:26 | Reagovat

není nad čerstvého postroužka. My pro čerstvé ryby jezdíme k nedalekému rybníku, ale teď nějak nebyl čas, tak to musíme napravit, protože po zhlédnutí tvých fotek jsem dostala na jemné stroužky neskonalou chuť!

9 Vilemína Vilemína | Web | 20. dubna 2011 v 19:28 | Reagovat

Madlo, ty máš výhodu, že tolik zdrojů máš hned po ruce - to pak má smysl je využívat.
Nějak mám těch příležitostí méně, je to pro mě výjimka, ale nyní jsem objevila poměrně novou "farmářskou" prodejnu s masem a vajíčky od Sedlčan, tak uvidím, zda to bude ono - hlavně je to v docházkové vzdálenosti!

10 Coach Outlet Online Coach Outlet Online | E-mail | Web | 17. listopadu 2011 v 13:35 | Reagovat

Coach Outlet Online154848

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.